Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 136

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Individual differences in working memory predict the efficacy of experimenter-manipulated gestures in first-grade children
Ist Teil von
  • Child development, 2024-03
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Why is instructional gesture ineffective in some contexts? And what is it about learners that predicts whether they will learn from gestures? This between-subjects linear measurement training study compares gesture instruction to two controls-operant action and transient action-in a diverse sample of first-grade students (N = 174, M  = 7.01 years; N  = 84; N  = 90, 10% Latinx-identified; 70% White; 6% Black; 6% Asian; 18% multiple racial categories, M  = $59,750, SD  ≈ $25,000; data collected 03/16-03/19). Results show that instructor-manipulated gestures may be less effective than demonstrative actions in part because they are iterative and do not leave a lasting trace. Verbal working memory, but not spatial, positively predicted an ability to learn from gesture and transient action in children with the lowest context knowledge.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.14083
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2934277120
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX