Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 149

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using the Mobile Toolbox in child and adolescent samples: A feasibility study
Ist Teil von
  • Child development, 2024-01, Vol.95 (4), p.1416-1424
Ort / Verlag
United States: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Cognitive research with developmental samples requires improved methods that support large-scale, diverse, and open science. This paper offers initial evidence to support the Mobile Toolbox (MTB), a self-administered remote smartphone-based cognitive battery, in youth populations, from a pilot sample of 99 children (M  = 11.79 years; 36% female; 53% White, 33% Black or African American, 9% Asian, and 15% Hispanic). Completion rates (95%-99%), practice performance (96%-100%), internal consistency (0.60-0.98), and correlations with similar NIHTB measures (0.55-0.77) provide the first evidence to support the MTB in a youth sample, although there were some inconsistencies across measures. Preliminary findings provide promising evidence of the MTB in developmental populations, and further studies are encouraged.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-3920, 1467-8624
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.14066
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2920576185

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX