Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 331
Psychological research, 2022-11, Vol.86 (8), p.2389-2397
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Grounding (fairly) complex numerical knowledge: an educational example
Ist Teil von
  • Psychological research, 2022-11, Vol.86 (8), p.2389-2397
Ort / Verlag
Berlin/Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection (EBSCOhost)
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, we contextualize and discuss an on-line contribution to this special issue in which a video-recorded lecture demonstrates the teaching of an abstract mathematical concept, namely regression to the mean . We first motivate the pertinence of this example from the perspective of embodied cognition. Then, we identify mechanisms of teaching that reflect embodied cognitive practices, such as the concreteness fading approach. Rather than a comprehensive review of multiple extensive literatures, this article provides the interested reader with several sources or entries into those literatures.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0340-0727
eISSN: 1430-2772
DOI: 10.1007/s00426-021-01577-4
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2596022549

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX