Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 299

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Parental Structuring in Response to Toddler Negative Emotion Predicts Children’s Later Use of Distraction as a Self‐Regulation Strategy for Waiting
Ist Teil von
  • Child development, 2021-09, Vol.92 (5), p.1969-1983
Ort / Verlag
United States: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • Structuring is a parental response to young children’s behavior that may foster children’s attempts to use cognitive skills to engage in self‐regulation. Using a rural, economically strained sample, parental structuring in response to 127 eighteen‐month‐olds’ negative emotion was observed during a home visit. Children’s distraction, a useful cognitive strategy when waiting for a reward, was assessed during a laboratory wait task at 18, 24, 36, and 48 months. More frequent parental structuring at child age 18 months predicted more developmental growth in children’s use of distraction between 18 and 48 months, in contrast with parental directives. Consistent with Kopp’s (1989) framework, parental structuring may capitalize on children’s cognitive development to play a unique role in fostering children’s self‐regulation of negative emotion.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-3920
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.13563
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2507724770

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX