Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 3299

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Emergence of the Link Between the Approximate Number System and Symbolic Math Ability
Ist Teil von
  • Child development, 2021-03, Vol.92 (2), p.e186-e200
Ort / Verlag
United States: Wiley
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Experimentally manipulating Approximate Number System (ANS) precision has been found to influence children’s subsequent symbolic math performance. Here in three experiments (N = 160; 81 girls; 3–5 year old) we replicated this effect and examined its duration and developmental trajectory. We found that modulation of 5‐year‐olds’ ANS precision continued to affect their symbolic math performance after a 30‐min delay. Furthermore, our cross‐sectional investigation revealed that children 4.5 years and older experienced a significant transfer effect of ANS manipulation on math performance, whereas younger children showed no such transfer, despite experiencing significant changes in ANS precision. These findings support the existence of a causal link between nonverbal numerical approximation and symbolic math performance that first emerges during the preschool years.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-3920
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.13454
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2435757148

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX