Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 43

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teaching an intuitive derivation of the clinical alveolar equations: mass balance as a fundamental physiological principle
Ist Teil von
  • Advances in physiology education, 2020-06, Vol.44 (2), p.145-152
Ort / Verlag
United States: American Physiological Society
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • Wang et al focuses on teaching an intuitive derivation of the clinical alveolar equations, the mass balance as a fundamental physiological principle. The authors demonstrate how they teach the derivations and highlight how they link applications of these equations to clinical practice. While the clinical examples provided often center on a critically ill patient, they believe the foundational principles discussed can and should be used to guide clinical decision making outside of the intensive care unit. This approach was presented as an optional learning supplement to first-year medical students at the Northwestern University Feinberg School of Medicine, which follows an organ system-based curriculum, as a resource for the pulmonary module in February 2019.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1043-4046
eISSN: 1522-1229
DOI: 10.1152/advan.00064.2019
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2369402068

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX