Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 37

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Systematic review of educational tools used during the BRCA1/2 genetic testing process
Ist Teil von
  • Personalized medicine, 2014-01, Vol.11 (1), p.113-124
Ort / Verlag
England: Future Medicine Ltd
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This review describes the characteristics of available educational tools used for BRCA1/2 genetic testing. To identify the tools, we conducted a systematic search in electronic databases, and contacted over 1000 cancer genetics professionals. This review is based on 68 tools from the USA, Canada, Australia, the UK, France and Ireland. The tools vary in format and scope depending on the genetic testing phase for which they are intended. We found that a wide diversity of educational materials are available and used for BRCA1/2 genetic testing around the world. However, a substantial number of tools fail to address important aspects of genetic testing.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1741-0541
eISSN: 1744-828X
DOI: 10.2217/PME.13.94
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2038274526

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX