Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 6
Academic psychiatry, 2018-12, Vol.42 (6), p.782-790
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Developing a Digitally Informed Curriculum in Psychiatry Education and Clinical Practice
Ist Teil von
  • Academic psychiatry, 2018-12, Vol.42 (6), p.782-790
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • From electronic health record (EHR) systems to patient-focused smartphone apps, the way healthcare professionals communicate information with other professionals and with patients have been reshaped dramatically in the last decade [2]. In this article, we aim to explore the current state of technology education and the impact of technology on mental health, and discuss a pilot curriculum in providing a framework for evaluating various technologies in practice. Providers can use clinical decision support systems (CDSS) to help them make sense of clinical and research data, reduce medical errors, and increase efficiencies. Research studies can take advantage of CDSS by alerting the provider—at defined times for defined, eligible patients—that a patient is eligible for a clinical trial, in the use of Clinical Trial Alerts (CTA) [33, 34].

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX