UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 24 von 91848
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Disguising Superman: How Glasses Affect Unfamiliar Face Matching
Applied cognitive psychology, 2016-11, Vol.30 (6), p.841-845
Kramer, Robin S. S.
Ritchie, Kay L.
2016
Volltextzugriff (PDF)
Details
Autor(en) / Beteiligte
Kramer, Robin S. S.
Ritchie, Kay L.
Titel
Disguising Superman: How Glasses Affect Unfamiliar Face Matching
Ist Teil von
Applied cognitive psychology, 2016-11, Vol.30 (6), p.841-845
Ort / Verlag
Bognor Regis: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
Summary Could a simple pair of glasses really fool us into thinking Superman and Clark Kent are two different people? Here, we investigated the perception of identity from face images with a task that relies on visual comparison rather than memory. Participants were presented with two images simultaneously and were asked whether the images depicted the same person or two different people. The image pairs showed neither image with glasses, both images with glasses, and ‘mixed’ pairs of one image with and one without glasses. Participants' accuracies, measured by both percentage correct and d′ sensitivity, were significantly lower for ‘mixed’ trials. Analysis of response bias showed that when only one face wore glasses, people tended to respond ‘different’. We demonstrate that glasses affect face matching ability using unconstrained images, and this has implications for both disguise research and authenticating identity in the real world. Copyright © 2016 John Wiley & Sons, Ltd.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0888-4080
eISSN: 1099-0720
DOI: 10.1002/acp.3261
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1855084740
Format
–
Schlagworte
Cognitive psychology
,
Disguise
,
Eyeglasses
,
Face
,
Identity
,
Memory
,
Pattern recognition
,
Perceptions
,
Response bias
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX