Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Assistive technology, 2018-05, Vol.30 (3), p.107-118
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Enhancing conflict negotiation strategies of adolescents with autism spectrum disorder using video modeling
Ist Teil von
  • Assistive technology, 2018-05, Vol.30 (3), p.107-118
Ort / Verlag
United States: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Adolescents with autism spectrum disorder (ASD) have particular difficulty in negotiating conflict. A randomized control trial (RCT) was carried out to determine whether the negotiation strategies of adolescents with ASD would be enhanced via a 6-week intervention based on a video modeling application. Adolescents with ASD, aged 12-18 years, were randomly divided into an intervention group (n = 36) and a non-treatment control group (n = 25). Participants' negotiating strategies prior to and following the intervention were measured using the Five Factor Negotiation Scale (FFNS; Nakkula & Nikitopoulos, 1999) and the ConflicTalk questionnaire (Kimsey & Fuller, 2003). The results suggest that video modeling is an effective intervention for improving and maintaining conflict negotiation strategies of adolescents with ASD.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1040-0435
eISSN: 1949-3614
DOI: 10.1080/10400435.2016.1268217
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1851694792

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX