Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 26231
Cultural Learning Redux
Child development, 2016-05, Vol.87 (3), p.643-653
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Cultural Learning Redux
Ist Teil von
  • Child development, 2016-05, Vol.87 (3), p.643-653
Ort / Verlag
United States: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • M. Tomasello, A. Kruger, and H. Ratner (1993) proposed a theory of cultural learning comprising imitative learning, instructed learning, and collaborative learning. Empirical and theoretical advances in the past 20 years suggest modifications to the theory; for example, children do not just imitate but overimitate in order to identify and affiliate with others in their cultural group, children learn from pedagogy not just episodic facts but the generic structure of their cultural worlds, and children collaboratively co-construct with those in their culture normative rules for doing things. In all, human children do not just culturally learn useful instrumental activities and information, they conform to the normative expectations of the cultural group and even contribute themselves to the creation of such normative expectations.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-3920
eISSN: 1467-8624
DOI: 10.1111/cdev.12499
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1835031867

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX