Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 14034
Art history, 2016-06, Vol.39 (3), p.486-511
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Abbott Thayer and the Invention of Camouflage
Ist Teil von
  • Art history, 2016-06, Vol.39 (3), p.486-511
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Among the origin myths of camouflage is Picasso's claim to have invented it with cubism: 'it is we who made it', he informed Gertrude Stein in 1914 upon seeing camouflaged military vehicles in Paris.1 Reinforcing camouflage's link to the European avant garde is a post-war statement by the chief camoufleur of the French army that '[i]n order to totally deform objects, I employed the means Cubists used to represent them'.2 This fabled genesis is hardly surprising, for it dexterously enfolds camouflage into now familiar narratives of modernism, locating it in Paris in the first year of the First World War and attributing it to the revolutionary painter par excellence. Yet how exactly is camouflage, the supposed visual product of modernity, precisely related to painting?
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0141-6790
eISSN: 1467-8365
DOI: 10.1111/1467-8365.12210
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1823416957

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX