Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Education economics, 2016-01, Vol.24 (2), p.210-223
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Mentoring in higher education: Does it enhance mentees' research productivity?
Ist Teil von
  • Education economics, 2016-01, Vol.24 (2), p.210-223
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Mentoring programs are increasingly widespread in academia. Still, comparatively little is known about their effects. With the help of a self-collected dataset of 368 researchers in two different fields and accounting for self-selection via matching techniques, we find mentees in formal mentoring programs to be more productive than comparable researchers who do not participate in a formal program - irrespective of whether these instead have an informal mentor or not. Informal mentoring relationships, to the contrary, do not positively affect mentees' research productivity.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX