Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 104539
Public understanding of science (Bristol, England), 2016-05, Vol.25 (4), p.415-426
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
In science communication, why does the idea of the public deficit always return? Exploring key influences
Ist Teil von
  • Public understanding of science (Bristol, England), 2016-05, Vol.25 (4), p.415-426
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Despite mounting criticism, the deficit model remains an integral part of science communication research and practice. In this article, I advance three key factors that contribute to the idea of the public deficit in science communication, including the purpose of science communication, how communication processes and outcomes are conceptualized, and how science and scientific knowledge are defined. Affording science absolute epistemic privilege, I argue, is the most compelling factor contributing to the continued use of the deficit model. In addition, I contend that the deficit model plays a necessary, though not sufficient, role in science communication research and practice. Areas for future research are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0963-6625
eISSN: 1361-6609
DOI: 10.1177/0963662516629750
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1785216182

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX