Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 379
Journal of communication, 2015-10, Vol.65 (5), p.838-862
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Inoculation and Narrative Strategies in Competitive Framing of Three Health Policy Issues
Ist Teil von
  • Journal of communication, 2015-10, Vol.65 (5), p.838-862
Ort / Verlag
Hoboken, USA: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • This article combines insights from competitive framing and persuasion research by comparing the impact of inoculation and narrative messages on support for policies designed to reduce obesity, cigarette use, and prescription painkiller addiction. A two‐wave randomized experiment (n = 5,007 at time 1, t1, n = 3,901 at time 2, t2) tests whether inoculation and/or narrative messages offset the impact of industry anti‐policy messages delivered both concurrently (t1) and with a 1 week delay (t2). We find that narrative messages outperformed inoculation messages at t1, although both increased support for health policy relative to the control group. At t2, the inoculation message provided resistance to the persuasive industry anti‐policy message, whereas narrative message effects decayed but remained significant.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-9916
eISSN: 1460-2466
DOI: 10.1111/jcom.12162
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1771453650

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX