Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 199

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Twitter as a tool for communication and knowledge exchange in academic medicine: A guide for skeptics and novices
Ist Teil von
  • Medical teacher, 2015-05, Vol.37 (5), p.411-416
Ort / Verlag
England: Informa UK Ltd
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract Twitter is a tool for physicians to increase engagement of learners and the public, share scientific information, crowdsource new ideas, conduct, discuss and challenge emerging research, pursue professional development and continuing medical education, expand networks around specialized topics and provide moral support to colleagues. However, new users or skeptics may well be wary of its potential pitfalls. The aims of this commentary are to discuss the potential advantages of the Twitter platform for dialogue among physicians, to explore the barriers to accurate and high-quality healthcare discourse and, finally, to recommend potential safeguards physicians may employ against these threats in order to participate productively.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0142-159X
eISSN: 1466-187X
DOI: 10.3109/0142159X.2014.993371
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1680208646

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX