Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 95
Neurosurgery clinics of North America, 2015-04, Vol.26 (2), p.231-238
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Quality Improvement in Neurological Surgery Graduate Medical Education
Ist Teil von
  • Neurosurgery clinics of North America, 2015-04, Vol.26 (2), p.231-238
Ort / Verlag
United States: Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • There has been no formal, standardized curriculum for neurosurgical resident education in quality improvement. There are at least 2 reasons to integrate a formalized quality improvement curriculum into resident education: (1) increased emphasis on the relative quality and value (cost-effectiveness) of health care provided by individual physicians, and (2) quality improvement principles empower broader lifelong learning. An integrated quality improvement curriculum should comprise specific goals and milestones at each level of residency training. This article discusses the role and possible implementation of a national program for quality improvement in neurosurgical resident education.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1042-3680
eISSN: 1558-1349
DOI: 10.1016/j.nec.2014.11.012
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1677888421

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX