Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 59

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
'Take more time to actually listen': students' reflections on participation and negotiation in school
Ist Teil von
  • British educational research journal, 2013-04, Vol.39 (2), p.287-301
Ort / Verlag
London: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2013
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Behaviour in schools is an emotive topic and one of enduring political interest and sensitivity. The media often portrays schools as violent and dangerous places and young people as ever more unruly. This paper explores findings from a recent large-scale national study on behaviour and focuses on the data from primary and secondary school students within this study. The comments and suggestions offered by students move beyond a discussion of behaviour to focus on the broader questions of participation, engagement and meanings of active citizenship in school.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX