Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 34
Academic psychiatry, 2014-08, Vol.38 (4), p.518-519
2014
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Supervision of Child and Adolescent Psychiatry Fellows
Ist Teil von
  • Academic psychiatry, 2014-08, Vol.38 (4), p.518-519
Ort / Verlag
New York: Springer New York
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • Patient Care and Medical Knowledge; Practice-Based Learning and Improvement; Professionalism and Career Development; and Communication Skills and Systems-Based Practice. Patient Care and Medical Knowledge Fellows and supervisors rated all of the elements in this section (psychopharmacology, therapy, case formulation, treatment planning, crisis planning) as very important. While the above findings should be viewed cautiously due to a number of limitations, such as low percentage of programs participating, small sample size, and potential for bias, these data suggest that ongoing efforts may be needed to balance fellow educational goals with institutional service demands in order to ensure that supervision time does not get superseded when services are busy.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX