Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 180
Art history, 2013-04, Vol.36 (2), p.366-391
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Ruins, Rhetoric and Revolution: Paul Signac's Le Démolisseur and Anarchism in the 1890s
Ist Teil von
  • Art history, 2013-04, Vol.36 (2), p.366-391
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library
Beschreibungen/Notizen
  • Le Démolisseur, painted by Paul Signac between 1897 and 1899, was an important painting for the artist. The aim of this study is to analyse this particular painting in depth but also to address some wider cultural and political issues. Perhaps obviously enough, given that the subject of Le Démolisseur is a workman breaking up a building, the polarity which forms the armature of my argument is destruction and construction. But this dialectical pairing does not merely deal with material actuality and actions wrought upon it; it equally belongs to ideology and its rhetoric. Construction and destruction are deep-rooted metaphors, central to thehuman understanding of social environment and change within it. When looking at Le Démolisseur - and it will take some pages to reach it - we see actuality and action, but it is crucial to remember metaphor and rhetoric.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0141-6790
eISSN: 1467-8365
DOI: 10.1111/1467-8365.12005
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1543673795

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX