Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 4709
Journal of counseling and development, 2013-07, Vol.91 (3), p.291-300
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Overcoming Adversity: High-Achieving African American Youth's Perspectives on Educational Resilience
Ist Teil von
  • Journal of counseling and development, 2013-07, Vol.91 (3), p.291-300
Ort / Verlag
Alexandria: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This qualitative multicase research study identified the home, school, and community factors and processes that contributed to the academic success of 8 urban, African American high school graduates from low‐income, single‐parent families. Ten main themes emerged: school‐related parenting practices, personal stories of hardship, positive mother–child relationships, extended family networks, supportive school‐based relationships, school‐oriented peer culture, good teaching, extracurricular school activities, social support networks, and out‐of‐school time activities. Implications for counselors are discussed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX