UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 1 von 7
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Eliciting Empathy for Adults in Chronic Pain through Autobiographical Memory Sharing
Applied cognitive psychology, 2013-01, Vol.27 (1), p.81-90
Bluck, Susan
Baron, Jacqueline M.
Ainsworth, Sarah A.
Gesselman, Amanda N.
Gold, Kim L.
2013
Details
Autor(en) / Beteiligte
Bluck, Susan
Baron, Jacqueline M.
Ainsworth, Sarah A.
Gesselman, Amanda N.
Gold, Kim L.
Titel
Eliciting Empathy for Adults in Chronic Pain through Autobiographical Memory Sharing
Ist Teil von
Applied cognitive psychology, 2013-01, Vol.27 (1), p.81-90
Ort / Verlag
Chichester: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
Summary Two studies (N = 80; N = 91) investigated whether sharing an autobiographical memory increases empathy for a person experiencing chronic pain. Across studies, empathy was assessed after reading a pain‐related narrative of either a 25‐ or 85‐year‐old target and again after assignment to one of two recall conditions. Conditions involved recalling a pain‐related autobiographical memory (Studies 1 and 2), or as comparisons, recalling the target's pain narrative (Study 1) or recalling a character in pain from a movie (Study 2). Looking across both studies, empathy levels appear to increase after sharing an autobiographical memory but not in the comparison conditions. Increases in empathy were related to trait‐level agreeableness. When target‐age differences emerged (Study 2), participants felt greater empathy for the older person. Findings are discussed in terms of the function of autobiographical memory in eliciting pro‐social emotions such as empathy and implications for training empathic responding. Copyright © 2012 John Wiley & Sons, Ltd.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0888-4080
eISSN: 1099-0720
DOI: 10.1002/acp.2875
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1434025680
Format
–
Schlagworte
Age differences
,
Autobiographical memory
,
Biological and medical sciences
,
Chronic pain
,
Emotions
,
Empathy
,
Fundamental and applied biological sciences. Psychology
,
Human
,
Learning. Memory
,
Memory
,
Narratives
,
Pain
,
Psychology. Psychoanalysis. Psychiatry
,
Psychology. Psychophysiology
,
Recall
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX