Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 404
Journal of engineering and technology management, 2012-07, Vol.29 (3), p.434-452
2012
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The dynamics of local and interactive effects on innovation adoption: The case of electronic commerce
Ist Teil von
  • Journal of engineering and technology management, 2012-07, Vol.29 (3), p.434-452
Ort / Verlag
Amsterdam: Elsevier B.V
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
ScienceDirect Pay Per View(PPV) Titles
Beschreibungen/Notizen
  • Innovation adoption is determined not only by the opportunities and constraints resulting from organizations’ characteristics (local effects), but also by reaction to the adoption of their interdependent and referable others (interactive effects). This study examines the dynamics of innovation adoption by considering both local and interactive effects in early adopters relative to later adopters, and then investigates the electronic commerce adoption as an empirical example. Analysis results show that the crucial stimulating effects in the early market are focused on the nature of innovations, while those in the later market are concentrated on the practical implementation issues of innovations.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0923-4748
eISSN: 1879-1719
DOI: 10.1016/j.jengtecman.2012.06.001
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1365117397

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX