Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Glottodidactica (Poznań), 2011, Vol.38 (38), p.21-30
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The role of in-service training for language teachers in the domain of language competence
Ist Teil von
  • Glottodidactica (Poznań), 2011, Vol.38 (38), p.21-30
Ort / Verlag
Poznan: Adam Mickiewicz University Press, Poznan Poland
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Foreign language teachers' language competence is one of the key factors contributing to the success of instruction as it ensures the provision of a good model of the target language, enables teachers to address the problems learners encounter, and makes teaching more creative. For this reason, improving this facet of a teacher's expertise is indispensable in in-service teacher training, either in the form of stand-alone courses or modules incorporated into more comprehensive teacher education programs. The main aim of the present paper is to emphasize the importance of language teachers' proficiency in the language they teach, describe its dimensions, present the possible goals of in-service teacher education in this area, and discuss issues involved in conducting and organizing training of this kind. (Verlag).
Sprache
Englisch; Französisch; Deutsch; Russisch
Identifikatoren
ISSN: 0072-4769
DOI: 10.14746/gl.2011.38.2
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1221439284

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX