Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 22
Revista mexicana de investigación educativa, 2011-07, Vol.16 (50), p.751-773
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Governance and Social Participation in Public School
Ist Teil von
  • Revista mexicana de investigación educativa, 2011-07, Vol.16 (50), p.751-773
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • The policy of social participation means including parents in decision-making at school, with the objective of improving educational achievement. The process implies modifying school organization in order to create new forms of coordination and collaboration among actors. The current article analyzes such a change with a focus on governance. Mention is made of pending items in the institutional design of policies of social participation; these items must be resolved by the Policy Network, which encompasses the entire educational sector. The article concludes that the construction of parental commitment to school governance can be based on school planning that considers students' individual situations. Adapted from the source document.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 1405-6666
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1221425031

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX