Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 92

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Languages in a global world: Learning for better cultural understanding
Ist Teil von
  • OECD Publishing, 2012
Auflage
1
Ort / Verlag
Paris: OECD
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • The rise of globalisation makes language competencies more valuable, both at individual and societal levels. This book examines the links between globalisation and the way we teach and learn languages. It begins by asking why some individuals are more successful than others at learning non-native languages, and why some education systems, or countries, are more successful than others at teaching languages. The book comprises chapters by different authors on the subject of language learning. There are chapters on the role of motivation; the way that languages, cultures and identities are interconnected; the insights that neuroscience provides; migrants, their education and opportunities to learn languages; language learning and teaching in North America; and new approaches to language learning. (DIPF/Orig.).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9264123245, 9789264123557, 9264123555, 9789264123243
DOI: 10.1787/9789264123557-en
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1151044216
Format
Schlagworte
Alphabets, Asia, Asien, Assistive Technology, Auslandsstudium, Beeinflussung, Bildungspolitik, Bilingual Education, Bilinguale Erziehung, Bilingualer Unterricht, Canada, Communication (Thought Transfer), Congresses, Cross Cultural Studies, Culture, Deafness, Education, Educational Policy, Empirische Forschung, Englisch als Zweitsprache, Englischunterricht, English (Second Language), Estland, Estonia, Europa, Europe, Fallstudie, Foreign Countries, Fremdsprachenunterricht, Gebärdensprache, Gehörlosigkeit, Gestik, Global Approach, Globalisierung, Globalization, Guam, Ideology, Image processing, Immigration, Interkulturelle Bildung, Japan, Jugendlicher, Kanada, Kasachstan, Katalanisch, Korea, Korea, Republik, Kreativität, Kulturelle Identität, Kunsterziehung, Languages, Mehrsprachigkeit, Mexico, Mexiko, Migrant, Migrants, Migration, Minderheitensprache, Mobilität, Motivation, Multicultural Education, Multikulturalität, Multikulturelle Erziehung, Music, Musik, Neurosciences, Neurowissenschaften, Nonverbal Communication, North America, Organization for economic cooperation and development, Pattern recognition systems, Pazifikstaaten, Peru, Public Policy, Schulsystem, Second Language Instruction, Second Language Learning, Sign Language, Singapore, Singapur, Social Mobility, Spain (Catalonia), Spanien, Spracherwerb, Sprachförderung, Sprachgewohnheit, Sprachkompetenz, Sprachpolitik, Sprachpädagogik, Study Abroad, Tansania, Tanzania, Teaching, United States, USA, Zweitsprache

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX