Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 22
Modern Language Review, 2005-01, Vol.100 (1), p.138-160
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Bertolt Brecht's "Furcht und Elend des III. Reiches" and the Moscow "Realism" Controversy
Ist Teil von
  • Modern Language Review, 2005-01, Vol.100 (1), p.138-160
Ort / Verlag
Belfast: Maney Publishing
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE - Single Title Subscriptions
Beschreibungen/Notizen
  • This article offers a detailed analysis of individual scenes in "Furcht und Elend des III." "Reiches" by Brecht, considered in the context of the critical debates about Realism conducted in the exile journals "Das Wort and Internationale Literatur" in the Soviet Union in the late 1930s. While Lukács and his clique welcomed the work as a collection of one-act plays in the style of Socialist Realism, Brecht conceived it as a piece of Epic Theatre consisting of a highly structured montage of interconnecting scenes with only a superficial resemblance to Socialist Realist drama. Techniques of defamiliarization ("Verfremdung)" are also shown to play a major role in presenting a critical, often satirical, picture of German behaviour during the Third Reich.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX