UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 9 von 2041
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Breaking symmetry: The zebrafish as a model for understanding left‐right asymmetry in the developing brain
Developmental neurobiology (Hoboken, N.J.), 2012-03, Vol.72 (3), p.269-281
Roussigné, Myriam
Blader, Patrick
Wilson, Stephen W.
2012
Volltextzugriff (PDF)
Details
Autor(en) / Beteiligte
Roussigné, Myriam
Blader, Patrick
Wilson, Stephen W.
Titel
Breaking symmetry: The zebrafish as a model for understanding left‐right asymmetry in the developing brain
Ist Teil von
Developmental neurobiology (Hoboken, N.J.), 2012-03, Vol.72 (3), p.269-281
Ort / Verlag
Hoboken: Wiley Subscription Services, Inc., A Wiley Company
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
How does left‐right asymmetry develop in the brain and how does the resultant asymmetric circuitry impact on brain function and lateralized behaviors? By enabling scientists to address these questions at the levels of genes, neurons, circuitry and behavior, the zebrafish model system provides a route to resolve the complexity of brain lateralization. In this review, we present the progress made towards characterizing the nature of the gene networks and the sequence of morphogenetic events involved in the asymmetric development of zebrafish epithalamus. In an attempt to integrate the recent extensive knowledge into a working model and to identify the future challenges, we discuss how insights gained at a cellular/developmental level can be linked to the data obtained at a molecular/genetic level. Finally, we present some evolutionary thoughts and discuss how significant discoveries made in zebrafish should provide entry points to better understand the evolutionary origins of brain lateralization. © 2011 Wiley Periodicals, Inc. Develop Neurobiol 72: 269–281, 2012
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1932-8451
eISSN: 1932-846X
DOI: 10.1002/dneu.20885
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_1011201018
Format
–
Schlagworte
Animals
,
Body Patterning - physiology
,
Brain - anatomy & histology
,
Brain - growth & development
,
Epithalamus - anatomy & histology
,
Epithalamus - growth & development
,
Humans
,
Models, Animal
,
Morphogenesis - physiology
,
Nerve Net - anatomy & histology
,
Nerve Net - growth & development
,
Zebrafish - anatomy & histology
,
Zebrafish - growth & development
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX