Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 428
Educational Management Administration & Leadership, 2012-03, Vol.40 (2), p.175-187
2012
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Bridging Theory and Practice in Headship Preparation: Interpreting Experience and Challenging Assumptions
Ist Teil von
  • Educational Management Administration & Leadership, 2012-03, Vol.40 (2), p.175-187
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article draws on research undertaken in Scotland as part of an International Study of Principal Preparation (ISPP). The study is designed to address the question ‘How useful are principal preparation programmes to novice headteachers?’ Drawing on the research data from Scotland, the authors examine how novice headteachers navigate the complex area of practice by integrating personal and professional knowledge over time. They also identify key questions for future study.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX