Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 742223
Educational researcher, 2012-01, Vol.41 (1), p.16-25
2012

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Design-Based Research:A Decade of Progress in Education Research?
Ist Teil von
  • Educational researcher, 2012-01, Vol.41 (1), p.16-25
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Design-based research (DBR) evolved near the beginning of the 21st century and was heralded as a practical research methodology that could effectively bridge the chasm between research and practice in formal education. In this article, the authors review the characteristics of DBR and analyze the five most cited DBR articles from each year of this past decade. They illustrate the context, publications, and most popular interventions utilized. They conclude that interest in DBR is increasing and that results provide limited evidence for guarded optimism that the methodology is meeting its promised benefits.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX