Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 436
Tempo, 2005-07, Vol.59 (233), p.55-56
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Berlin: Hindemith's ‘Klaviermusik mit orchester’
Ist Teil von
  • Tempo, 2005-07, Vol.59 (233), p.55-56
Ort / Verlag
Cambridge, UK: Cambridge University Press
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Paul Wittgenstein's commissioning of concertos for piano left-hand is as enviable a legacy as any performer could wish to have, centred as it is on concertos by Korngold, Franz Schmidt (who also penned for Wittgenstein a set of Concertante Variations on a theme of Beethoven with orchestra and three piano quintets), Richard Strauss, Prokofiev, Britten (his op. 21 Diversions) and Ravel. Yet the maimed pianist's quixotic attitude to the works he received is almost as remarkable. Ravel he offended by the liberties he took with the solo part, while Prokofiev's Concerto No. 4 languished unplayed for a quarter of a century, until three years after the composer's death. Yet these cases pale into insignificance compared to the treatment meted out to the concerto that Paul Hindemith wrote for Wittgensein in 1923.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0040-2982
eISSN: 1478-2286
DOI: 10.1017/S0040298205260230
Titel-ID: cdi_proquest_journals_899219671
Format
Schlagworte
Concertos, FIRST PERFORMANCES

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX