UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 12 von 85
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Breaking down social stereotypes: the case of the Fundación Secretariado Gitano in Spain
International journal of nonprofit and voluntary sector marketing, 2011-08, Vol.16 (3), p.225-236
Melero, Rosa
Montero, Maria Jose
Araque, Rafael A.
Gutierrez, Belen
2011
Volltextzugriff (PDF)
Details
Autor(en) / Beteiligte
Melero, Rosa
Montero, Maria Jose
Araque, Rafael A.
Gutierrez, Belen
Titel
Breaking down social stereotypes: the case of the Fundación Secretariado Gitano in Spain
Ist Teil von
International journal of nonprofit and voluntary sector marketing, 2011-08, Vol.16 (3), p.225-236
Ort / Verlag
Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
Over the last few years the Fundación Secretariado Gitano has organised several awareness campaigns aimed at improving the public image of the gypsy community, breaking down the stereotypes and providing a more credible concept of the Spanish gypsy community. These campaigns are intended to guarantee equal treatment and opportunities for this group. One of its first activities was a mass publicity campaign aimed at making the general public aware of how unfair it is to generalize. In this way the origins of the social image problem suffered by gypsies was tackled. The campaign titled ‘Get to know them before you judge them’ is the objective study of this case in which elements are analysed and decision‐making steps are followed. Copyright © 2011 John Wiley & Sons, Ltd.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1465-4520
eISSN: 1479-103X, 2691-1361
DOI: 10.1002/nvsm.422
Titel-ID: cdi_proquest_journals_896057789
Format
–
Schlagworte
Campaigns
,
Nonprofit organizations
,
publicity campaign
,
qualitative research
,
racism
,
Romani people
,
social communication
,
Social identity
,
stereotype
,
Stereotypes
,
Studies
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX