Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 298
The Journal of the Operational Research Society, 2011-02, Vol.62 (2), p.368-380
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Flexible aircraft fleeting and routing at TunisAir
Ist Teil von
  • The Journal of the Operational Research Society, 2011-02, Vol.62 (2), p.368-380
Ort / Verlag
London: Palgrave Macmillan UK
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • This paper addresses a Flexible Aircraft Fleeting and Routing Problem, which is motivated by the Tunisian national carrier TunisAir. A solution to this problem specifies the departure time of each flight, the subset of aircraft to be chartered or rented out, the individual aircraft assigned to each flight, as well as the sequence of flights to be flown by each aircraft. The objective is to maximize the expected total net profit, while satisfying activity constraints and long-term maintenance requirements. Tailored optimization-based heuristics are developed for solving this complex integrated problem. Computational experiments conducted on real data demonstrate that the proposed procedures are effective and robust, and significantly improve upon TunisAir's solutions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0160-5682
eISSN: 1476-9360
DOI: 10.1057/jors.2010.100
Titel-ID: cdi_proquest_journals_817410966

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX