Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 249

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
New Life for an Old Topic: Completing the Square Using Technology
Ist Teil von
  • The Mathematics teacher, 2010-10, Vol.104 (3), p.230-236
Ort / Verlag
Reston: National Council of Teachers of Mathematics
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Mathematics teaching has always been a curious blend of the old and the new. As the use of technology becomes more commonplace in school classrooms, this blend becomes even more pronounced. When teachers and students revisit traditional topics using technology, they are afforded opportunities to connect mathematical ideas in powerful, previously unimagined ways. A recent technology-oriented investigation leads to a surprising connections among quadratics, mathematical envelopes, tangent lines, and tangent parabolas. Here, Phelps and Edwards talk about the TI-Nspire computer algebra system (CAS) which enabled their students to generate conjectures and test hypotheses in ways not possible with pencil and paper alone while providing new insights into traditional, skill-oriented topics.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0025-5769
eISSN: 2330-0582
Titel-ID: cdi_proquest_journals_758996132

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX