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Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik, 2009-09, Vol.10 (3), p.287
2009
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Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Corporate Social Responsibility - Innovation oder Tradition? Zum Wandel der gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen in Deutschland
Ist Teil von
  • Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik, 2009-09, Vol.10 (3), p.287
Ort / Verlag
Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH und Co KG
Erscheinungsjahr
2009
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • In the last few years corporate social responsibility (CSR) has become a new buzzword in Germany. Corporations have established own CSR departments, issued regularly CSR reports, have become members of CSR associations or initiatives and collectively sent out the message that they comprehensively master their societal responsibilities. Thereby, social responsibility of corporations is not an entirely new phenomenon in Germany. In the paper, the change from an implicit social responsibility of corporations as institutionalized in laws and regulations in the times of Germany Inc. to an explicitly voluntary CSR will be reconstructed. [PUB ABSTRACT]
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 1439-880X
eISSN: 1862-0043
Titel-ID: cdi_proquest_journals_651890239

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