Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 151
Journal of educational psychology, 1952-11, Vol.43 (7), p.436-439
1952
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The relationship of literary appreciation to certain measurable factors
Ist Teil von
  • Journal of educational psychology, 1952-11, Vol.43 (7), p.436-439
Ort / Verlag
Washington, etc: Warwick & York
Erscheinungsjahr
1952
Quelle
EBSCOhost APA PsycARTICLES
Beschreibungen/Notizen
  • In this study literary appreciation was measured by the Carroll Prose Appreciation Test, the Burton Short Story Comparison Test and the Burton Short Story Choice Test; other characteristics were tested by the California Test of Mental Maturity, the Iowa Silent Reading Test and the Minnesota Occupational Scale. The correlations of scores of 190 twelfth-grade pupils indicated that verbal intelligence and silent reading ability are factors in literary appreciation, but there is also a separate factor apart from these. Socioeconomic status appears to be a contributing factor, but the relationship of non-verbal intelligence to literary appreciation is negligible.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-0663
eISSN: 1939-2176
DOI: 10.1037/h0054384
Titel-ID: cdi_proquest_journals_614243638

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX