Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 319

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Dismantling Carceral Logics in the Urban Early Literacy Classroom: Towards Liberatory Literacy Pedagogies with/for Multiply-Marginalized Young Children
Ist Teil von
  • Urban education (Beverly Hills, Calif.), 2024-07, Vol.59 (6), p.1871-1904
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Although literacy can be a space for joy and criticality, urban early literacy classrooms are imbued with carceral logics, criminalizing young children along lines of race, disability, and language. To support teachers in enacting liberatory early literacy pedagogies, teacher educators must contend with the harm dominant literacy approaches can produce for multiply-marginalized young children. We describe how early literacy routines are (1) constructed for an imagined “normal child” through white, nondisabled, English-dominant perceiving practices; and (2) enforced through carceral logics. Teacher educators can cultivate urban teachers’ liberatory pedagogical tools, centering multiply-marginalized young children's power and agency so they might flourish.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0042-0859
eISSN: 1552-8340
DOI: 10.1177/00420859221091235
Titel-ID: cdi_proquest_journals_3056405328

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX