Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Open Access
The Eighteenth‐Century Mentor Book
Journal for eighteenth-century studies, 2024-06, Vol.47 (2), p.127-143
2024
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Eighteenth‐Century Mentor Book
Ist Teil von
  • Journal for eighteenth-century studies, 2024-06, Vol.47 (2), p.127-143
Ort / Verlag
Hatfield: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract The modern definition and associations of the word ‘mentor’ — a guide or adviser to a less experienced person — can be traced back to François Fénelon's didactic novel, Les aventures de Télémaque, fils d'Ulysse (1699). The novel was one of the most widely read works of the eighteenth century, but its influence on British didactic literature has received little critical attention. This article explores the development of the mentor book, a subgenre within the guide tradition, which invoked deeply interpersonal and mutually affectionate nature of the mentoring relationship in their titles and personified the text as an adviser of the reader. Fénelon's characterization of the mentor figure was imitated in the mode of instruction and pedagogical strategy of these mentor books, which reflected changing perceptions of the didactic role of print on eighteenth‐century society and culture.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1754-0194
eISSN: 1754-0208
DOI: 10.1111/1754-0208.12937
Titel-ID: cdi_proquest_journals_3055403340

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX