Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 1630

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The effect of social proximity, attribution, and guilt on accepting dysfunctional customer behavior
Ist Teil von
  • Service business, 2024-03, Vol.18 (1), p.133-159
Ort / Verlag
Berlin/Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study examines how construal levels affect the acceptability of dysfunctional customer behavior following service failure in restaurants. Across three experimental studies with online panel respondents ( n  = 555), we found that consumers feeling psychologically close to service providers are less likely to deem deviant actions acceptable. This stems from the trust they place in socially close service providers and their perceptions of failure controllability. Additionally, anticipated guilt plays a pivotal role in reducing the acceptability of dysfunctional behavior, particularly when seen as opportunistic. Our findings have implications for both academics and managers in understanding and addressing customer behavior post-service failures.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1862-8516
eISSN: 1862-8508
DOI: 10.1007/s11628-024-00556-0
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2973341847

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX