Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 139
Intervention in school and clinic, 2024-03, Vol.59 (4), p.227-235
2024
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Integrating Trauma-Informed Practices Into Check-In/Check-Out for Use in Alternative Education Settings
Ist Teil von
  • Intervention in school and clinic, 2024-03, Vol.59 (4), p.227-235
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • A majority of students with emotional and behavioral disorders (EBD), particularly those served in alternative educational settings, have a history of trauma exposure before placement. Evidence-based interventions such as Check-In/Check-Out (CICO) may be more effective for these students if the interventions are systematically adapted to include trauma-informed principles within intervention features. In this article, adaptations to CICO to benefit students with EBD with a history of trauma exposure are presented.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1053-4512
eISSN: 1538-4810
DOI: 10.1177/10534512231183968
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2929419677

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX