Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 2557
Oxford bulletin of economics and statistics, 2023-12, Vol.85 (6), p.1295-1319
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Early Years Multi‐grade Classes and Pupil Attainment
Ist Teil von
  • Oxford bulletin of economics and statistics, 2023-12, Vol.85 (6), p.1295-1319
Ort / Verlag
Oxford: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract We study the effect of exposure to older, more experienced, classroom peers resulting from the widespread use of multi‐grade classes in Scottish primary schools. For identification, we exploit that a class‐planning algorithm quasi‐randomly assigns groups of pupils to multi‐grade classes. We find that school‐starters benefit from exposure to second‐graders in measures of numeracy and literacy. We do not find any evidence that these gains are driven by smaller class sizes or more parental input. While short‐lived, these benefits accrue independent of socioeconomic background, to boys and girls alike, and our results provide no evidence that they come at the expense of older peers from the preceding cohort.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0305-9049
eISSN: 1468-0084
DOI: 10.1111/obes.12561
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2890172586

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX