Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 2064
Long range planning, 2010-04, Vol.43 (2), p.448-461
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Complex Business Models: Managing Strategic Paradoxes Simultaneously
Ist Teil von
  • Long range planning, 2010-04, Vol.43 (2), p.448-461
Ort / Verlag
London: Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier ScienceDirect Journals Complete
Beschreibungen/Notizen
  • As our world becomes more global, fast paced and hypercompetitive, competitive advantage may increasingly depend on success in managing paradoxical strategies - strategies associated with contradictory, yet integrated tensions. We identify several types of complex business models organizations will need to adopt if they are to host such paradoxical strategies. Managing complex business models effectively depends on leadership that can make dynamic decisions, build commitment to both overarching visions and agenda specific goals, learn actively at multiple levels, and engage conflict. Leaders can engage these functions through team-centric or leader-centric structures.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0024-6301
eISSN: 1873-1872
DOI: 10.1016/j.lrp.2009.12.003
Titel-ID: cdi_proquest_journals_288294351

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX