Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 6
Rhetorica, 1997-07, Vol.15 (3), p.297-334
1997
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Rhetoric as Character-Fashioning: The Implications of Delivery’s “Places” in the British Renaissance Paideia
Ist Teil von
  • Rhetorica, 1997-07, Vol.15 (3), p.297-334
Ort / Verlag
Berkeley, Calif: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
1997
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Pronuntiatio teaches character creation and analysis. Because the rhetorical curriculum in the British Renaissance considers pronuntiatio essential, retains the educational goal of facilitas, treats every “text” as a declamation, and depicts inventio, dispositio, elocutio, and memoria in behavioral metaphors with rules mirroring those of pronuntiatio, Renaissance rhetoric is in practice an art of behavior centrally concerned with decorum. This connection between Renaissance rhetoric and ethics suggests a defense for the claim that the good orator is the good man and expands the domain of rhetoric from an art of expression, composition, or persuasion to an art of character-fashioning.
Sprache
Englisch; Deutsch; Italienisch; Latein; Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0734-8584, 1533-8541
eISSN: 1533-8541
DOI: 10.1353/rht.1997.0011
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2867110879
Format
Schlagworte
Curriculum development, Ethics, Rhetoric

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX