Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 236
Rhetorica, 2018-10, Vol.36 (4), p.333-343
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Quintilians vir bonus-Ideal – eine pädagogische List?
Ist Teil von
  • Rhetorica, 2018-10, Vol.36 (4), p.333-343
Ort / Verlag
Berkeley: University of California Press
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Literature Online (LION)
Beschreibungen/Notizen
  • In chapter one of the twelfth book of his Institutio oratoria, Quintilian goes out of his way to defend his meta-rhetorical thesis that only a morally good man can be called an orator. This article argues that, from a logical point of view, his reasoning has many leaks and is ultimately not convincing. What is more, Quintilian seems to have been conscious about the fallaciousness of his own argument. So this article goes on to search for an explanation of his resolution to take upon himself the herculean task to establish the validity of his paradoxical thesis.
Sprache
Deutsch; Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0734-8584, 1533-8541
eISSN: 1533-8541
DOI: 10.1353/rht.2018.0000
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2866861646

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX