Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 169867

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Plantation Politics and Campus Rebellions: Power, Diversity, and the Emancipatory Struggle in Higher Education ed. by Bianca C. Williams, Dian D. Squire & Frank A. Tuitt
Ist Teil von
  • Journal of College Student Development, 2022, Vol.63 (6), p.716-718
Ort / Verlag
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • The volume is among the first books in SUNY Press’s Critical Race Studies in Education Series. et al. and highlight the role anti-Black structures and actors in obstructing the liberatory and humanizing potential of higher education. Part 2, “Institutional Rhetoric and the False Promises of ‘Diversity’ and ‘Inclusion,’ ” examines the symbolic nature of diversity initiatives and how the labor of making diversity happen falls on the shoulders of a few Black university employees. The reader will finish this book with a deeper understanding of plantations and chattel slavery in the US, the history of US higher education and its sustained legacy of anti-Black racism, the labor of diversity professionals, the various machinations of resistance and activism from Black people in higher education, and, more generally, race relations in higher education.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1543-3382, 0897-5264
eISSN: 1543-3382
DOI: 10.1353/csd.2022.0060
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2858413210

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX