Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Peer-Led Professional Development: How One Technical Communication Team Learns on the Job
Ist Teil von
Journal of business and technical communication, 2023-10, Vol.37 (4), p.347-377
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
BSC - Ebsco (Business Source Ultimate)
Beschreibungen/Notizen
Technical communication practice can change rapidly over time and across organizations. As a result, lifelong learning is an important mind-set, yet few studies explore how technical communicators learn on the job. This study builds on research about technical communication training by reporting on learning practices in one documentation team working at a large, multinational corporate information technology firm. Based on interviews and artifact analysis, the authors report on topics, technologies, and learning purposes that the team discussed, finding that peer-led, collaborative learning enables documentation teams to create and sustain group dynamics, an underexplored facet of on-the-job learning.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1050-6519
eISSN: 1552-4574
DOI: 10.1177/10506519231179964
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2851884300
Format
–
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX