Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 26602

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Sustainable Change in Primary Science Education: From Transmissive to Guided Inquiry-Based Teaching
Ist Teil von
  • Sustainability, 2023-08, Vol.15 (15), p.11710
Ort / Verlag
Basel: MDPI AG
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Here, we present a professional development plan to achieve lasting and coherent change in science education, from conventional teaching to guided inquiry-based teaching, covering the entire primary stage. This plan is based on a review of the literature on professional development programs and on the theory of critical mass for the achievement of complex social changes. We justify the different phases of the plan with empirical indicators to assess its success. We show the results obtained in a primary school from teachers, the principal, and families. These results, together with those obtained by the students, show the success of the plan and make it possible to identify crucial aspects to achieve sustainable changes in science teaching at the primary stage.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2071-1050
eISSN: 2071-1050
DOI: 10.3390/su151511710
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2849096136

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX