Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Reading teacher, 2023-05, Vol.76 (6), p.682-694
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A Pandemic Partnership: Preservice Teachers and Fourth Graders Engage in Virtual Book Clubs
Ist Teil von
  • The Reading teacher, 2023-05, Vol.76 (6), p.682-694
Ort / Verlag
Newark: Wiley
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
Wiley-Blackwell Journals
Beschreibungen/Notizen
  • When preservice teachers were no longer able to visit schools due to the pandemic, their university professor partnered with an alum who teaches fourth grade to design and implement virtual book clubs. The preservice teachers created book trailers for the fourth graders to view and choose from for their book club. The groups connected using a variety of digital platforms and modalities to discuss the selected books. Through this virtual experience, the preservice teachers learned how to individualize their responses using the Four‐N‐Framework as a guide to nurture and nudge each reader through virtual book club conversations.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0034-0561
eISSN: 1936-2714
DOI: 10.1002/trtr.2173
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2814693845

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX