Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 60
International journal of music in early childhood (Online), 2022-12, Vol.17 (2), p.91-96
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Conceptualizing childhood in scholarship and discourse
Ist Teil von
  • International journal of music in early childhood (Online), 2022-12, Vol.17 (2), p.91-96
Ort / Verlag
Bristol: Intellect Ltd
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
IngentaConnect Journals
Beschreibungen/Notizen
  • This issue contains two original research reports, as well as the three keynote addresses delivered at the 10th Conference of the European Network of Music Educators and Researchers of Young Children (EuNet MERYC), which took place in February 2022. This editorial includes a discussion of how childhood appears to be conceptualized within this scholarship and how this conceptualization may contrast persistent deficit views of children. Recent US political discourse regarding children and education is cited as an example of such a deficit perspective on childhood.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2516-1989
eISSN: 2516-1997
DOI: 10.1386/ijmec_00045_2
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2814109113
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX