Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 319
American educational research journal, 2023-06, Vol.60 (3), p.486-520
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
“Rise Up, Hand in Hand”: Early Childhood Teachers Writing a Liberatory Literacy Pedagogy
Ist Teil von
  • American educational research journal, 2023-06, Vol.60 (3), p.486-520
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Although writing is often used for personal reflection in teacher education, it is less commonly leveraged to imagine educational futures (Gilligan, 2020)—particularly those centered on collective liberation. Amid intersecting social crises, however, imagining futures is critically important (Ladson-Billings, 2021), and writing is a crucial step toward bringing them into the present. In this participatory case study (Reilly, 2010), we explored the future-oriented writing practices of five early childhood teachers in an inquiry group. Drawing on critical literacy (Vasquez et al., 2019) and prolepsis (Cole, 1993), we describe how collaborative, creative, and pedagogical writing supported them in envisioning, enacting, and leading liberatory literacy pedagogies within and beyond their schools. Findings contribute to literature in teacher education, early childhood education, and literacy.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0002-8312
eISSN: 1935-1011
DOI: 10.3102/00028312231157661
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2812008836

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX